17. 1. 2011.

MONTEVIDEO ČOKOLADNE KOCKE



Kolač inspirisan poetikom filma Dragana Blelogrlića "Montevideo - Bog te video"
i zahvalnošću mojim ćerkama na ljubavi i nežnosti koju su mi pokazale poslednjeg dana zimskog raspusta
Svi koji žele da preskoče uvdni deo za ovaj recept - scroll down to:
MONTEVIDEO ČOKOLADNE KOCKE


Kako je nastao kolač?

Poslednjeg dana zimskog raspusta, u nedelju 16.januara,  moj suprug i ja smo dobili dve karte za bioskop, kao poklon od naše dece.Karte su bile za film "Montevideo - Bog te video".Ne pamtim kada smo moj suprug i ja otišli negde radi zabave. Veoma smo se obradovali ovim kartama i bili duboko dirnuti pažnjom naše dece.
Pored ovih karti dobila sam i  kompletan tretman ulepšavanja u aranžmanu mojih ćerki, pa sam isfenirana i našminkana, doterana i naparfemisana, ah što je bilo lepo, s radošću,  sa svojim dečkom, otišla da pogledam film.
Neću vam pričati detalje ovog filma, osim što pod takvim pozitivnim utiskom koji je film ostavio na mene, moram da napomenem da je to film o nevinosti, nežnosti, ljubavi, snovima, poštovanju, i ritmu jednog vremena koje je prošlo ali svojim dubokim ljudskim vrednostima zauvek ostalo živo dobro, koje budi lepotu u ljudima. Smejala sam se do suza.Uživala u priči.Uživala u slici.Uživala u muzici.Uživala u bravurama glumačke ekipe.Dragan Bjelogrlić je postao alhemičar srpskog filma jer je svoje snove pretvorio u suvo zlato koje je poklonio svima nama.Eto, mene je inspirisao da naprvim kolač i podsetio me da su snovi koje sanjamo i za čijim ostvarenjem žudimo krila kojim letimo.Koliko to vredi?






MONTEVIDEO ČOKOLADNE KOCKE
 
Potrebno je:

 Za testo:

3 jaja
250 gr brašna
250 gr šećera
150 gr margarina
180 gr čokolade za kuvanje (one najkvalitetnije)
3 kašike kakao praha
2 praška za pecivo
1 šoljica mleka
1 dl jogurta
 
Preliv od višanja:

300 gr višanja ( smrznute,očišćene od koštica)
1 šoljica šećera
1/3 šoljice vode

Malo šećera u prahu za posipanje kolača i malo cimeta.

Priprema:

Uključite rernu da se ugreje na 180˚C. Pobmazati tepsiju margarinom i poprašiti je brašnom.
U šerpici otopiti čokoladu za kuvanje sa 75 grama margarina i šiljicom  mleka.Mešati sve sastojke dok se ne sjedine i postanu kao puding.Ostaviti da se rashkladi na sobnu temoeraturu,tako da čokolada ostane tečna ali ne i vruća.

Razdvojiti žumanca i belanca u dve posude za mućenje.Odmah umutiti čvrst sneg od belanaca.
Zatim u žumanca dodati preostalih 75 gr margarina  250 gr šećera.Umutiti penušavo.Ovoj smesi od žumanaca postepeno dodavati brašno koje smo pomešali sa praškom za pecivo,  rastopljenu čokoladu i 1 dl jogurta.Najbolje je da dodate malo brašna, malo rastopljene čokolade, jogurt, pa kad zamešate dodato, nastavite postupno dodavanje brašna i čokolade sve dok ne potrošite pripremljene količine.Sada dodajte 3 kašike kaka i još jednom umešajte sve.
Na kraju, smesi dodatiajte sneg od belanaca i ručno,uz pomoć varjače, zamešajte  sve, dok masa ne postane kompaktna i dok se ne pojave mehuri vazduha.To sve ide brzo i bez napora jer je testo lako za mućenje.
U podmazanu tepsiju preručite testo.Videćete da ono nije tečno, već ćete ga morati uz pomoć donje strane kašike, ili kako je vama zgodno, razvući, kružnim pokretima od centra prema svim ivicama.Trudite se da testo rasporedite ravnomerno kako bi kolač bio lepog pravilnog oblika.
Sada kolač stavite u rernu koja se zagrejala na 180˚C, na srednju visinu, pecite tačno 25 minuta i to bez upotrebe fena rerne. Tek tada otvorite rernu i proverite da li je kolač pečen.Trebalo bi da bude.

Preliv od višanja:

Onog trenutka kada stavite kolač u rernu, odmah počnite da pravite preliv od višanja.Tačno vam treba toliko vremena koliko se kolač peče, da ga završite.
Preliv se pravi jednostavno:
U šerpicu stavite 1 šoljicu šećera, višnje i 1/3 šoljice vode.Pustite da sve provri, smanjite temperaturu kako bi ovaj preliv od višanja stalno krčkao ali ne i da prska i burno vri. Mešajte preliv da ne bi zagorevao.Primetićete kako postaje sve gušći. Preliv je gotov kad dobijete gustinu sirupa u količini tako da možete da prelijete ceo kolač ali da posle tog prelivanja, kolač ne bude mokar i raskvašen suvišnom vlagom.Sirupa treba da ostane otprilike za jednu šoljicu.Ovom prelivu od višanja sada dodajte tri kesice vanil šećera i promešajte..
Sada kada je kolač gotov i sirup ste taman napravili, dakle posle 25 minuta, iznesite kolač iz rerne.Možete ga odmah tankim nožem iseći na kocke željene veličine i odmah svuda preliti sa napravljenim sirupom, koji sipate iz šerpice, pa onda višnje koje su ostale u šerpici, meke i ušećerene, ravnomerno rasporedite po kolaču.
Na kraju poprašite kolač šećerom u prahu u koji ste dodali cimeta, po želji, i možete da odmah služiti.Kolač je vazdušast kao pahuljica,u ustima se topi.Osećate ukus čokolade,obogaćen sirupom višnje i tek po malo prijatnost kiselo-slatkog ukusa višnje iz preliva.Ako dodate i cimet,taj osećaj divote biće obogaćen aromom u kojoj će uživati i vaše čulo mirisa.
Kolač sam napravila danas po receptu koji sam smislila sama i toliko sam zadovoljna ostvarenim jer sam prvi put uspela da realizujem zamisao za tačno određenim, zamišljenim ukusom.Nazvala sam ga Montevideo čokoladne kocke jer sam oduševljena nežnošću istoimenog filma, a napraavila sam ga mojim ćerkama želeći da im uzvratim nečim posebno lepim za  pažnju koju su iskazale svojim roditeljima.

8 коментара:

  1. Hehehehehe predivna pričica draga!! Divnu dečicu imaš hvala Bogu!! Recept je odličan !! Pozdrav! :-)))

    ОдговориИзбриши
  2. Montevideo čokoladne kocke,samo da vam kažem još i to,sudradan su još lepše...problem je jedino što kad ih napravite,teško da će ostati nešto za sutra...Meni ostale dve,Montevideo-Bog te video,što su bile dobre!

    ОдговориИзбриши
  3. Ehhe he, Moj te video, malo sam vježbala da li mogu bez problema čitati ćirilicu - i mogu. Vidim, stasai su neki novi glumci koje ne znam, meni je Miki Manojlović još uvijek zakon, a Seka Sablić je fantastična (gledala sam je u kazalištu u Zgb-u).
    Kocke su super, volim ovakve fine, brze i jednostavne za napraviti kolače.

    ОдговориИзбриши
  4. Kocke su divne a tvoja deca još divnija:))
    Jedva čekam da pogledam film;))

    ОдговориИзбриши
  5. Ceka te nagrada na:
    http://jasnaskitchencreations.blogspot.com/2011/01/nagrade-awards.html

    ОдговориИзбриши
  6. Drage moje,hvala vam na komentarima i predlažem da pogledate film.Obavezno ponesite maramice jer ćete se smejati do suza,ponekad nećete znati da li da se smejete ili plačete ganuti nežnošću.U svakom slučaju,film deluje terapeutski,posle toga se zasladite Montevideo čokoladnim kockama i zalepršajte krilima nove inspiracije.Sve vas volim,Ankica!

    ОдговориИзбриши
  7. Ovaj kolač je savršen,pogotovo što sam tragala za nekim BAŠ ovakvim čokoladnim kolačem, Vi kao da ste mi pročitali misli. Pravila sam ga nekoliko puta. Hvala!

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...