25. 12. 2011.

KOKTEL ZALOGAJI PUNI IZNENAĐENJA


VELIČANSTVEN SPOJ "NESPOJIVOG"

Mogu li se pomešati urme ili  suve šljive, bademi, gorgonzola i slanina u jednom zalogaju? Da li bi ste bili dovoljno hrabri da to pokušate pripremajući zakusku za svoje prijatelje? Znam nekog ko je to uradio i znam koliko su gosti bili oduševljeni!
Evo, kako se to radi!


Pripremio, Daniel A.

Suve šljive i urme su osnova ovog predjela
, a punio sam ih naizmenično bademom i gorgonzola sirom. Tako napunjene su urolane u slaninu, probodene čačkalicom i lagano posute braon šećerom. Peku se na rešetki, u rerni zagrejanoj na 250˚C,  oko pola sata, taman toliko da slanina postane hrskava. Ovo predjelo poslužiti rashlađeno na sobnu temperaturu uz kvalitetno crno vino po izboru.

Potrebno je:

urme 500 gr
suva šljiva 250 gr (po mogućstvu otkoštana)
slanina sečena u dužim tankim slajsevima (oko 40 slajseva)
gorgonzola sir jedno pakovanje (od 150 gr)
badem pečen neslan ( oko 100 gr)
braon šećer (mada može i obični)

Ja sam veče pre, sve pripremio na sledeći način: 

1. Sekao sam urmu nožem po jednoj uzdužnoj strani i vadio košticu
2. Pripremio sam suve šljive tako što sam u svakoj napravio rupu
3. U jedan deo količine urmi, u šupljinu gde je bila koštica, punio sam gorgonzolu, ne previše, taman toliko da se rupa popuni sirom i da se lepo preklopi, a da ništa ne izlazi sa strane
4. U drugi deo urmi sam na mesto izvađene koštice stavljao po jedan badem
5. Isto sam uradio i sa suvim šljivama, stim što sam imao šljive bez koštice pa mi je to olakšalo deo posla oko vađenja istih.
6. Na kraju sam svaku urmu i šljivu rolao u slaninu ali mi je jedan slajs bio dovoljan za dve urme ili šljive (dakle dovoljno je zamotavati u jednom do jednom ipo sloju da bi se lakše i brže ispeklo), probiti svaki komad čačkalicom
7. Kod mene je sve prenoćilo u frižideru i sutradan, pre pečenja je svaki komad izgledao lepo i čvrsto upakovan
8. Poredao sam sve na rešetku u rerni koja je bila predhodno zagrejana na 250˚C.Isod rešetke sam stavio tepsiju (vidi sliku), kako bi sprečio kapanje masnoće u rernu.

9. Posle 15 minkad se slanina malo «oznojila» pažljivo sam izvukao rešetku i sve posuo braon šećerom i vratio da se dalje peče dok slanina ne postane hrskava.
10.Na kraju sam sve zajedno poredao na tanjir i ostavio da se ohladi na sobnoj temperaturi

Lepo je to što postoji faktor iznenađenja i  kada je sve na istom tanjiru jer nikad nisi sigurna koja od ove četiri kombinacije će se naći u ustima :-)

Gorgonzola







Gorgonzola je italijanski sir od kravljeg mleka sa plemenitim plavim plesnima. To je, zajedno sa rokforom i stiltonom, jedan od tri najpoznatija plava sira na svetu. Sir je dobio ime po gradiću Gorgonzola u okolini Milana, gde je po predanju, prvi put napravljen 879.godine. Međutim, od kako je nastao, kao njegova postojbina se predstavlja još nekoliko mesta u okolini i spor oko tog pitanja traje do današnjeg dana. Gorgonzola se proizvodi u regionima Piemont i Lombardija, što je regulisano državnim zakonom. Ono što je nekada bilo postojbina, sada je predgrađe Milana, pa se današnja gorgonzola proizvodi u oblasti Novara, ali se teritorija proizvodnje proširuje i na Bergamo, Brešu, Komo, Kremonu...
Sir se pravi od punomsnog, pasterizovanog kravljeg mleka u koje se dodaju bakterije Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus zajedno sa sporama plesni Penicillium glaucum. Kao i svi drugi, takozvani plavi sirevi, zri iznutra ka spoljašnjim stranama. Nakon što ispusti svu surutku iz sebe, sir zri na niskim temperaturma. Nekada su ga za vreme tog procesa ostavljali u krečnjačkim pećinama, a sada se drži u specijalno pravljenim komorama. Tokom zrenja se u sireve stavljaju metalne šipke. To se radi da bi se u njihivoj strukturi stvorili vazdušni kanali kroz koje bi se plesan lakše i bolje širila kroz čitav sir. Period zrenja standardno traje tri, četiri meseca. Dužina tog vremena određuje kakvu će konzistenciju imati sir: čvrsta gorgonzola ima duži period sazrevanja od kremaste. Obično se prodaje umotana u aluminijumsku foliju da bi uspešno sačuvala neophodnu vlagu.
Izvor teksta:  www.fruterra.com

Urme

 fotografija preuzeta sa : http://waynesword.palomar.edu/ecoph10.htm 


fotografija preuzeta sa : dijeta.net

3 коментара:

  1. Imao sam srecu da probam ovaj delikates u izvodjenju Daniela A. Posto sebe dozivljavam kao velikog gurmana sa istancanim osecajem za ukusno, bicu slobodan da svima preporucim ovo jelo.

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo i nije baš tako neobično jer su to sve okusi koji tako divno idu zajedno. Dugo namjeravam napraviti ovakvo predjelo, pa zahvaljujem na odličnom receptu koji bilježim.

    ОдговориИзбриши
  3. Da,zaista egtotična kombinacija,i stvarno izgleda primamljivo.Sve pohvale, Danielu!

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...