26. 6. 2010.

GULAŠ ZA POČETNIKE

gulaš za početnike















GULAŠ JE OMILJENO JELO U MNOGIM DOMOVIMA


Potrebno je:

700-800 gr juneće plećke
dve glavice luka
začin za soljenje
mlevena paprika
malo brašna
dve šolje makarona (varijanta sa makaronima)
pire krompir (varijanta sa pire krompirom)



Gulaš je jedno vrlo jednostavno, a veoma lepo i cenjeno jelo.Pravi se od junećeg mesa.Neko voli i posnije svinjsko meso ili čak da pomeša svinjetinu i junetinu.Ja ga pravim isključivo od juneće plećke.Nikako ga nemojte praviti od junećeg buta jer ovo meso je suvo i žilavo.To pravilo važi i za sva druga kuvana jela sa junetinom.

Meso isecite na kockice beličine 2 cm i pokrite ga salvetom.Pripremite posudu sa vodom koja će vam služiti za dolivanje da jelo ne bi zagorelo.Gulaš je jelo koje traži pažnju i veoma će lako da zagori ako ga ispuetite iz vida.

Luk iseckajte i stavite da se dinsta na ulju.Kada luk dobije lepu zlatastu boju dodajte iseckano meso i promešajte.Pazite kako se meso dinsta, da li je vatra previše jaka, da li se meso lepi za dno šerpe?Odmah reagujete i dodajete malo vode kako bi se ovaj deo pripreme odvijao bez problema.Prvih 15 minuta, stalno pazite da meso krčka u malo tečnosti, tako će posle biti meko za jelo.Posle ovog vremena meso je poprimilo već sasvim lepu boju i pustilo sopstveni sok.
Sada ga pospite kašikom mlevene paprike i kašikom začina za soljenje.Promešajte jelo i dospite vode tako da je ima dovoljno, a da se ipak vide komadi mesa. Pratite da jelo konstantno krčka i ima vode u narednih pola sata.
Sada je vreme da pustite da voda ispari toliko da sastojci ovog jela izgledaju kao da su u saftu, izmaknite s ringle i pospite varjačom brašna.Izmešajte i dodajte dve šolje vode.Pustite jelo da krčka još 15 minuta.Za to vreme u posebnoj posudi, u posoljenoj vodi, skuvajte dve šolje makarona.
Makarone obarite tek malo da omekšaju, procedite i spustite u jelo.Sve izmešajte i isključite ringlu.Jelo ostavite još na šporetu da se na toploti sve lepo sjedini i da makaroni smekšaju u potpunosti, upijajući ukusnu čorbicu iz gulaša.

Druga varijanta je da gulaš završite kao što je rečeno, tako što ćete ga kad dolijete dve šolje vode pustiti da krčka 15-20 minuta, a paralelno pripremate pire krompir kao prilog gulašu.Krompir za pire stavite da se kuva pre nego što krenete da pripremate gulaš.Isecite krompir na tanke kolutove, tako će krompir i gulaš biti skuvani istovremeno.

Pire krompir je najčešći prilog mnogim jelima.Sigurno je da nema osobe koja ga nije jela, a verujem da su zaista retki oni koji ne umeju da ga naprave.
Odgovarajuća količina oguljenog krompira se skuva u zasoljenoj vodi.Kada je krompir skuvan voda se prospe i krompir se zgnječi spravicom za pasiranje, doda se malo margarina, na (5-7 krompira dobra kašika margarina) i lagano uz stalno mešanje mutilicom dodajemo mleko sve dok pire ne postane mek i kompaktan kao puding.Da bi pire zaista bio vazdušast na kraju kad umutimo mleko dobro je da se pire umuti mikserom.Tada je zaista penast, predivan i topi se u ustima.

Pire je naročito pogodan ako vam se slučajno desi da presolite neko jelo.Tada blago posoljen pire dolazi kao pravi spas! Setite se ovoga ako vamse desi da presolite gulaš,boraniju u mleku,spanać,ako je sarma prekisela i preslana jer niste dovoljno oprali list kupusa....Pire krompir uvek poslužite uz podvarak,tuse najčešće desi greška u soljenju...

Po ukusu, za vreme krčkanja mesa možete dodati začin koji volite, lorberov list,mešavinu začina za gulaš, to ćete vremenom otkriti šta vam najviše odgovara, a za početak dovoljna je i mlevena paprika i začin za soljenje.

Gulaš se služi sa salatom po izboru i to je jelo koje lepo ide uz sve salate.

16 коментара:

  1. kao i sam poćetnik u kuhanju dosta je jednostavno objašnjenje i sa kuvara za poćetnike prvi put sam skuhao gulaš prilig makarone nije skromno da sebe pohvalim zahvaljujući kuharu za poćetnike i njemu pohvala.

    ОдговориИзбриши
  2. Iako prateci statistiku svog bloga mogu da vidim da je ovaj recept za gulas u grupi najcitanijih recepata mog Kuvara za pocetnike, Bajo vi ste prvi citalac koji je ostavio komentar za ovaj post. Hvala vam! Veoma mi je dragosto ste iz prvog pokusaja uspeli da napravite ukusno jelo,rucak koji vam se svidja.Uverena sam da bi takav uspeh postigli i u pripremi svih ostalih jela ciju pripremu sam objasnila na svom blogu, pa vas ohrabrujem da probate i poslastice: Kolac koji se ne pece i nikako nemojte preskociti moju
    pitu s jabukama...Zelim vam uspeh!

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман15. јул 2011. 02:34

    Meni je recept pomogao jer sam sticajem okolnosti morao i sam da kuvam . Nadam se da uz pomoc ovog kuvara i ja postanem zadovoljavajuci kuvar. Hvala

    ОдговориИзбриши
  4. Gulaš i leskovačku mućkalicu obožavam da jedem....mada nikada nisam pokušao da ih spremim

    ОдговориИзбриши
  5. Pre dvadesetak godina, negde u Backoj Topoli jela sam pravi madjarski gulas. Od tada bezuspesno pokusavam da dodjem do recepta. Sada, u eri interneta, mnogo je lakse, te tako naidjoh i na Vas simpatican blog pa i na recept za gulas.
    Muzu sam dala specijalan zadatak da mi kupi komad mesa od junece plecke. Sos je ispao super(sve pohvale za recept), ali je ukus samog mesa bio otuzan. Ne znam da li je u pitanju vrsta mesa ili mi nismo imali srece sa nasim komadom(meso kupujemo u Maxi-ju zbog stalnog nadzora i velikog prometa). Da li da probam sledeci put sa junecim butom, ili sam negde pogresila u pripremi? Kako dobiti malo pikantniji ukus, da vise lici na madjarsku kuhinju?
    Veliki pozdrav!
    Dubravka iz Uzica.

    ОдговориИзбриши
  6. Nisam veliki poznavalac mađarske kuhinje i ne bih znala reći da li ste u nečemu pogrešili.Zanimljivo pitanje.Zašto je meso otužno?Možda je staro.Starije goveđe meso ostaje tvrdo posle uobičajene dužine kuvanja i šre svega se koristi u mesnoj industriji za kobasice...Predlažem da sledeći put ti dubravka odeš u kupovinu mesa i uzmeš lepo rumeno parče juneće plećke i probaš ponovo.Pretpostavljam da pikantan ukus kome težiš znači i malo ljutih začina, pa probaj da dodaš malo bibera u zrnu i mlevenog tek malo,malo ljute paprike i možda još nekog začina, možda lorber ako voliš...Eksperimentiši pa javi šta si postigla.OK?
    Takođe ti predlažem da probaš sa svinjetinom, ali ni u jednom slučaju ne bih ti preporučila but, jer but nije za gulaš,paprikaš,slatki kupus.But je pre svega za šnicle i da se ispeče u rerni.

    ОдговориИзбриши
  7. Izvinjavam se na pravopisnim greškama u svojim komentarima

    ОдговориИзбриши
  8. ja sam odusevljena vasom stranicom,probala sam dosta recepata i svi su mi uspjeli,hvala vam sto postojite.pozdrav iz sarajeva

    ОдговориИзбриши
  9. Ja kad pravim gulas ako stavljam 1 kg mesa obavezno stavljam pola kile luka . Nikako manje . Od luka se stvara gustina , tokom dalje termicke obrade koja ce trajati oko 2,5 sata . Luk i meso stavim istovremeno i vrlo retko mesam , prvih 15 minuta ne diram nista i drzim prvih 40 min na jacoj vatri . Brasno naravno ne koristim , nema potrebe , luk daje gustinu i ukus corbi , naravno i meso koje se uzme malo prosarano masnocom da bude . Ako negde malo " uhvati " za serpu , to nista nije strasno jer ce to cak dati i bolji ukus a meso treba u pocetku da porumeni malo da ne bude " anemicno" i bledo . Na samom kraju 7-8 min pred kraj dodajem " gulas gevirc " zacin od slaninice , persuna i belog luka koji su toliko usitnjeni da podsecaju na pastetu bukvalno . Zacinjavam alevom paprikom , vegetom , solju , biberom i tucanom ljutom paprikom .

    Pozdrav svim kulinarima !

    ОдговориИзбриши
  10. Dragi anonimni čitaoče, zahvaljujem se na ovom receptu za gulaš. To je najbolji način da se pokaže da koliko ima kuvara, toliko ima gulaša.
    Ovo je jedan baš zanimljiv pristup i nadam se da ću imati uskoro priliku da isprobam i ovaj način.
    Zanima me samo jedno, kako napravite gulaš gevirc da bude tako usitnjen i da podseća na paštetu? Da li koristite multipraktik ili avan, odajte nam tajnu.Pozivam vas da budete gost u Kuvaru za početnike, ukoliko želite javite se na moj mejl: ankicadujakovic@gmail.com, da se dogovorimo. Puno pozdrava! Nadam se da ćete imati vremena za jedno malo gostovanje.

    ОдговориИзбриши
  11. Izvanredan video recept.
    http://www.youtube.com/watch?v=cpZwP_fkoY0

    ОдговориИзбриши
  12. Evo i u 2016. da se ostavi komentar..videla sam recept i svideo mi se jer je jako jednostavan i lepo objasnjen..hvala Vama na lepom objasnjenju te mi rucak danas nece predstavljati muku vec zadovoljstvo, i ne sumnjam da ce mi sjajno ispasti :)

    ОдговориИзбриши
  13. Evo i u 2016. da se ostavi komentar..videla sam recept i svideo mi se jer je jako jednostavan i lepo objasnjen..hvala Vama na lepom objasnjenju te mi rucak danas nece predstavljati muku vec zadovoljstvo, i ne sumnjam da ce mi sjajno ispasti :)

    ОдговориИзбриши
  14. Moram da prokomentarisem. sve zvuci odlicno osim momenta sa lukom i brasnom. da bi bio dobar gulas kao i da se izbegne brasno ( cemu brasno, to je 'varanje') odnos mesa mora biti 40 /60 , znaci koliko mesa toliko i luka pa jos i vise.

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...