26. 2. 2011.

PALENTA



brzo i lako



Za palentu ne treba nikakva veština! Ja čak ne znam ni tačne mere da navedem ali je pravim uvek kad na brzinu poželim lak i sladak obrok ili lagani slanu večeru.
Pravi se tako što se oko pola litre vode stavi u šerpicu, ubaci se tek malo soli i na vrh kašičice margarina ili dve-tri kapi ulja i pusti da voda provri.

Zatim se sipa kukuruzni griz,plenta, uz stalno mešanje mutilicom kako bi se izbeglo stvaranje grudvica.Koliko? Palenta se sipa u ključalu vodu malo po malo jer se brzo zgušnjava i "pije" vodu pa je lako proceniti kad je dosta.
 Rekla bih da je količinski to ravno punoj šolji za neskafu...

Ovde bih dodala savet jedne čitateljke bloga:
možete izmaći šerpicu s vrijućom vodom, 
dok sipate palentu uz neprestano mešanje,
ukoliko vam je previše dramatično da to radite dok voda vri.
Takođe,postoji mišljenje,
(ali nije dokazano)
da se tako ne prave grudvice....
Znaćete da ste sipali dovoljno kukuruznog griza
kada osetite pod mutilicom,
da se stvara žitka kaša.
Smanjite temperaturu ringle,na srednju vrednost,
mutite...

dok se zgušnjava...
i sve dok se ne zgusne ovako...

Gotova palenta se služi odmah prelivena mlekom i posuta šećerom po želji 
ili se prelije jogurtom...
Možete odabrati lično svoj preliv po ukusu...
Smešno?
I meni je smešno jer sad ličim sebi na moju mamu koja uvek ima recepte tipa sipaš malo ovog,sipaš malo onog,zamesi i ispeci!I, eto ti,recept!






Napomena: Fotografije snimila "Šminkoholičarka" (instagram profil),prosledila mi, tako da imate i slike koje su sada mnogo lepše od prvobitno objavljene bedne fotografije.
Ovo mi je posebno dragoceno jer je po receptu spremila moja čitateljka.
Hvala, draga moja #sminkoholicarka

13 коментара:

  1. Divna si!!Stvarno kada ce prestati sneg ,da bi ti mogla na miru i bez smrzavanja da pises tvoje divne postove i da nas slatko zasmejavas, a i pocetnike u kuvanju sa tvojim lepo objasnjenim slikama da obradujes??Puno pozdrava,cekamo te!!!

    ОдговориИзбриши
  2. Uh, ne volim palentu nikako.. Ali već vidim da ću ovdje pronaći puno toga za sebe :)

    ОдговориИзбриши
  3. Deliciosa recete me encanta la polenta,la preparo muy seguido es práctica y muy rica,soy seguidora de tu blog porque tus recetas las adoro son muy estrem pretioase,pentru culinare,abrazos y cariños,afentiunea.

    ОдговориИзбриши
  4. Thank you,Rosita!I have some more photos on my page "Fotografije" where you can see how cold this winter was in Serbia...

    ОдговориИзбриши
  5. Ankica es impresioanante el invierno allá y muy hermoso,que hermosas fotos,estaba impresionada!, acá sólo en el sur de Chile podemos ver un poco de nieve y en la cordillera, me ha encantado tu pais se ve muy bello.
    Nosotros estamos pasando un verano muy caluroso; de a poco voy aorendiendo palabras en rumano o serbio,ímbrátisari si afectiunea,chao de cimos al despedirnos.

    ОдговориИзбриши
  6. kad voda prokljuca lakse je kad posudu smaknes s kola i onda sipas palentu polako uz mjesanje.manje ce se grudvati.

    ОдговориИзбриши
  7. Previše palente na tu količinu vode.

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala, nikad nisam kuvala, al sutra za moju bebu kuvamo paletu sa sirom.

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...