14. 12. 2010.

ĆUFTE U PARADAJZ SOSU u slici i reči

ĆUFTE


600 gr mlevene junetine stavite u posudu
dodajte 1 jaje
ne baš punu kašiku začina za soljenje

i još 3 kašike prezli
sve umešajte varjačom dok se jaje ne sjedi sa mesom
i ostalim dodacima



i kad masa postane gotovo kompaktna

umesite meso malo rukom

i ostavite da stoji dok pravite paradajz sos.
U srednje veličine šerpu sipajte malo ulja,dovoljno da
propržite malo brašna
skoro pola varjače brašna
sipajte na zagrejano ulje,odmah promešajte
 i dok još nije požutelo
dodajte kuvani paradajz
jednu šoljicu
sve promešajte mutilicom da se ne prave grudvice brašna
dodajte dve čaše vode
malo začina za soljenje, trećinu varjače....
kašiku peršunovog lišća,suvo ili svežeg,
ili
mirođiju,suvu ili svežu
i ostavite sos
da lagano krčka na ringli
Stavite tiganj da se zagreva i tek vrlo malo ulja
na kome ćete propržiti ćufte.
Za to vreme oblikujte ćuftice.Namažite ruke uljem
da se meso ne lepi
radite brzo i spretno,
gotove ređajte na tanjir i čim primetite da se tiganj
dovoljno zagrejao
pripremljene ćufte stavite da se prže,a vi nastavite
 da pravite ćufte
sve dok ne potrođite meso
stalno ubacujući ćufte u tiganj.
Sos lagano krćka,ćufte okrećete viljuškom
da ih propržite sa svih strana.Kontrolišite temperaturu ringle,
ako treba smanjite je...
Ćufte koje su se propržile ubacujte u sos,one druge kad
budu gotove
Ćufte sada poklopite i pustite da krčkaju u sosu
 40-tak minuta...
Stavite sitno isećkan krompir u posoljenu vodu  da se kuva
jer vam za ćufte treba pire kao prilog...
Ostavite oba jela poklopljena na šporetu da se kuvaju.
40 minuta,na umerenoj temperaturi - da krčkaju, a ne da utihnu...
Ćufte su gotove...
Pire spreman....Zajedno na tanjiru uz salatu
po izboru,divno jelo!
Prijatno!

30 коментара:

  1. Obožavam ove recepte u slikama, svaka čast na trudu i na ćuftama :)

    ОдговориИзбриши
  2. Odlično prikazano! Da li si razmišljala da za svaki recept snimiš mali video clip? Toga ima premalo na našem jeziku i sigurna sam da bi kuharice-početnice, ali ne samo one, to jedva dočekale!

    ОдговориИзбриши
  3. sad sam spremila..exstra suuu!!!!svaka cast!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман19. март 2012. 06:59

    Dobar recept ali zasto ne dodati malo prorzenog crnog i belog luka?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može,nego šta! Ali zamislite samo šta bi na to rekli svi ovi poznavaoci zdrave ishrane (ali i opakih bolesti) što sve skuvaju za deset minuta i ništa ne prže, kako bi valjda večno živeli...Pogledajte komentar čitaoca koji sledi...

      Избриши
  5. Анониман20. март 2012. 09:53

    samo mi neko objasni zasto kuvate te cufte 40 minuta. prcvi ste ih pekli pa kuvali i na kraju dobicete cancer na zelucu od tolikog kuvanja.
    sve ovo gore mozete napraviti za 10 minuta i nema potrebe prziti neko samo prokuvajte cufte. isprobano

    ОдговориИзбриши
  6. Vi se izgleda odlično razumete u ćufte i kancer podjednako, pa bi bilo dobro da iskoristite ovaj prostor da nam objasnite kako to ćufte utiču na pojavu ove opake bolesti i zašto su pretnja samo za želudac, a ne druge organe. S moje strane, koliko se ja razumem u ukusno jelo, ćufte su mnogo lepše kada se prvo kratko proprže na ulju,tek da se uhvati "korica" i tek onda se kuvaju u sosu od paradajza.Meni lično je ukus mesa tako lepši. Vreme kuvanja u sosu od oko 40-tak minuta je vreme koje nije bogom dato i zacrtano, ali to je iz mog iskustva taman dovoljno da se skuva i krompir za pire, pa se tako lepo posluži ceo ručak, koji je tek skuvan. To vreme je iz mog iskustva optimalno za dobijanje savršenog ukusa ćuftica...Isto tako u cilju objašnjenja vremena kuvanja ili termičke obrade mesa, podsećam da se sarma kuva satima, da se iz dana u dan lonac pripremljene sarme podgreva, pa niko nije zbog toga oboleo od kancera, bar nije dokazano, a da je to u bilo kakvoj vezi sa teškom bolešću, Srbi bi kao narod odavno izumrli.
    Sve u svemu, smatram da je vaš stav nabusit, komentar nepromišljen i ni malo mi se ne sviđate kao i svi oni koji nastupaju sa tim stavom: "Što sam ja pametan, najpametniji na svetu i sve što vi radite ne vredi ni pišljiva boba!" Tačno Vas znam!
    Na kraju, ako ja ne mogu da biram čitaoce, Vi možete da birate šta čitate, pa vas molim da me ne prosvetljujete više vašom mudrošću, jer moj otac je umro od kancera, a meso u bilo kom obliku pripreme retko je jeo...i zato ono o čemu nemate pojma ne uzimajte tako olako.
    Osim toga, i posle svega rečenog, površni ste jer da ste čitali recept, ne biste konstatovali da sam prvo pržila ćufte...Ne, nisam ih pržila! Propržila sam ih, a to znači kratko i brzo, sa svih strana... Ne znam zašto se bavim ovim Vašim pitanjem! Vredi li pričati onome ko već sve zna?

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман25. март 2012. 13:54

    Da li za cufte moze mleveno svinjsko ili mesano meso ili mora bas junetina?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. MOZE MJESANO MOZE SAMO JUNECE,ALI JUNECE JE JAKO MOSE NAJBOLJE MJESANO MESO I DODATI MALO CRNOG LUKA U MESO TAD SU CUFTE JOS BOLJE....

      Избриши
  8. Анониман12. мај 2012. 14:02

    svaka cast autorici recepta i na ogovoru anonimnom . pozdrav i nadam se jos ovakvih recepata sa slikanim prikazom

    ОдговориИзбриши
  9. Ankica nije samo dobra kuvarica već je i odlična govornica a reči joj se nižu lagano i vrlo pismeno, kao i ovi recepti :) Svaka čast

    ОдговориИзбриши
  10. Probala sam i samo kuvane cufte,uopste nisu ukusne kao ove,koje se prvo malo prze. Svaka cast,Ankice,na lepo prikazanom receptu. Danas cemo se okusati u spremanju cufti.:-)

    ОдговориИзбриши
  11. Danas sam ih pravila i odlicne su, hvala na recepeptu i na lepom objasnjenju! Prepurucujem svima

    ОдговориИзбриши
  12. cufte su fenomenalne!!!! brzo i ukusno jelo!!!!

    ОдговориИзбриши
  13. Danas prvi put idem spremati cufte,posto sam svijeza kuharica :) i moram priznati da mi se ovaj recept jako svidio....Zapisala sam si sve na papir...A gospodi koja je tako ljepo napisala recept i predlozila slike SVAKA CAST,bravo.....

    ОдговориИзбриши
  14. Super recept , veliki pozdrav kuvarici 😆

    ОдговориИзбриши
  15. Odlican, vise puta isproban, samo proprzim sitno seckan beli luk uz brasno

    ОдговориИзбриши
  16. Beli luk uvek pojača ukus i aromu, ali ja ga nekako ne volim, ne znam zašto...Svakako je dobar dodatak za sve koji ga vole. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  17. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  18. pravim prvi put.. vidjecemo sta ce se desit haha :) ujedno hvala na receptu :)

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...