18. 9. 2010.

PILAV ZA POČETNIKE

pilav za početnike

PILAV 

Sastojci:

Jedna-dve glavice luka
jedna srednja šargarepa
Određenkoličinmesa (500-700gr piletine, junetine, ćuretine, svinjetine, dovoljno je za 4-5 osoba)
jedna šolja pirinča
varjaču začina za soljenje
može i malo mlevene paprike
malo peršunovog lišća

Pilav je jedno predivno, jednostavno jelo i prava je štete ne umeti ga  napraviti.Sprema se brzo, 35-40 min, i nikada nikog ne ostavlja ravnodušnim.
Luk sitno iseckajte i prodinstajte. Kada luk dobije lepu zlatnu boju, određenu količinu mesa spustite na luk, promešajte i na tihoj vatri pustite da se dinsta sve dok meso ne pusti vlastiti saft.Šerpu je najbolje držati poklopljenu, a povremeno promešajte meso i ako treba dospite malo vode kako se meso ne bi lepilo za dno.Za to vreme odmerite jednu šolju pirinča i sipajte ga u neku dublju posudu u kojoj ćete ga proprati.Najbolje je da  prvo naspete vodu preko pirinča kako bi se trunčice ljuske koje možda ima odvojile i zajedno sa vodom prospite svu nečistoću.Kad ste pirinač dobro oprali ocedite vodu i ostavite ga.Sada prekontrolišite meso.Ono treba da je napola gotovo i da se krčka u dovoljno safta.Tada pospite varjaču začina c i vrlo malo aleve paprike,  malo peršunovog lista, ako imate, sve promešajte i saspite pirinač. Promešajte pirinač sa sastojcima koje ste sve stavili i i dospite u jelo još tri šolje vode.Promešajte sve, pojačajte temperaturu da jelo provri.Čim voda koju ste dosuli krene da vri smanjite vatru na najmanje i pustite jelo da krčka.Primetićete da pirinač bubri, a voda nestaje i posle dvadesetak minuta probajte da li je zrno sasvim meko.Jelo isključite kada još uvek ima vidljive  tečnosti i ostavite na toplom .Sva suvišna tečnost će nestati, a pilav ostaje mekan i rastresit.
Za pirinač koji na kraju ima onaj poželjni i primamljivi  staklasti sjaj najbitnije je da količina vode bude odgovarajuća.Ukupna količina tečnosti koja se sipa u ovo jelo je u srazmeri 1 šolja pirinča - 3 šolje vode. Međutim jako je bitno da u tu ukupnu količinu vode zaračunate i onu tečnost koja se stvorila krčkanjem sastojaka.Ako preterate s vodom vaš pilav će na kraju izgledati kao da je kuvan na pari. Zato pre dosipanja vode procenite koliko je zapravo treba da bi zadovoljili srazmeru 1-3 .
Primetili ste da sam upotrebila formulaciju :ODREĐENA KOLIČINA MESA, a to je zbog toga što pilav možete da pravite od pileta koje isečete na sitne komade, od bataka, tako da ćete kolićinu odrediti u zavisnosti od broja osoba koje će ručati, možete iseckati juneću plećku na male komadiće,svinjetinu,ćureće meso...Sve je to pilav.Možete dodati i list blitve isečen na rezance,onda kada dospete vodu na pirinač.To je baš lepa varijanta. Probajte, istražujte, pronađite svoj ukus...Osnovno je da znate da je razmera 1:3 (1-pirinač 3-voda).
 Pilav se sipa velikom kašikom ili kutlačom topao,rastresit...Zato je važno da na kraju kad se zrno skuva ostane malo tečnosti jer u narednih dvadesetak minuta dok se jelo prohladi i postavite sto taman će biti najlepši za jelo.Pilav se odlično slaže sa salatom od kupusa, mešanom salatom,cveklom...



24 коментара:

  1. Odličan recept, jasno " ispredavan", kad je meni uspelo, svima će :) Hvala! ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala najlepše na receptu,odličan je! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Odlično je! Uspelo i meni! :) A može i bibera da se doda onako po ukusu! Njaaam!

    ОдговориИзбриши
  4. Jos je lepsi ako umesto vode,nalijete supu.Kada je gotov,ja ga uvek stavim u rernu na 15-20 minuta da se malo zapece :)

    ОдговориИзбриши
  5. Moj sin ne voli pilav,zato ovo zovemo kraljevski pirinac :D Jos je lepsi ako umesto vode,pirinac nalijete sa supom.Kada je gotov,obavezno ga stavim u rernu na 15-20 minuta da se mali zapece

    ОдговориИзбриши
  6. Eh,Sandra, šta sve moramo da radimo da bi deca jela...Ja sam čorbu od povrća, tako, nazvala "Prolećna čorba i onda su jeli to isto sa novim žarom.Zanimljivo je da su prolećnu čorbu volela sva deca iz kraja, pa su je jeli kod mene,zajedno sa mojom decom, iako to isto nisu voleli kući...tamo se zvala nekako drugačije. Eto, moć marketinga stvara čuda čak i za šporetom.Pozdrav i hvala na savetu koji mogu da iskoriste i svi ostali čitaoci.
    Ja u pilav,uglavnom ne dodajem supu, jer mi se čini da meso koje dinstam u šerpi pre nego što ubacim pirinač, pusti dovoljno masnoće i safta zajedno sa šargatepom i lukom. Ipak, valja probati sve načine...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja mama je pravila odlične " francuske sendviče" koje smo sva djeca iz kuće i komšiluka obožavali: masti, hleba, paradajza i luka😜

      Избриши
  7. Odličan recept. Setio sam se da je moja majka pri kraju kuvanja stavljala i jedan iseckan čen belog luka, koji pilavu daje onaj final touch....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dejane, sigurna sam da je tako još ukusniji, ali u mojoj porodici slabo se podnosi beli luk, pa ga retko koristim.

      Избриши
  8. ja upravo kuvam svoj prvi pilav...pa javljam kako sam prosao

    ОдговориИзбриши
  9. Ja nisam pocetnik u kuvanju,ali uzivam da citam vase recepte I objasnjenje uz recepte, odlicno....
    Hvala.

    ОдговориИзбриши
  10. Bravo tetka ..Danas sam napravila tvoj pilav :)

    ОдговориИзбриши
  11. treci put vec pravim po ovom receptu deca ne znaju za dosta.

    ОдговориИзбриши
  12. Pilava je jedno od najomiljenijih jela u mojoj porodici.
    Pravim ga bukvalno od svih vrsta mesa, ali, po meni je najlepši Pileći pilav.
    Volim da isečem jednu zelenu sveže slatku Papriku baburu, na štapiće ili krupnije kocke.
    Ona da jedan poseban ukus i miris.
    Probajte!
    Pozdarav svima.

    ОдговориИзбриши
  13. Svaka Vam čast jela su Vam prva liga. Pozdrav Snežana.

    ОдговориИзбриши
  14. Nemam iskustva mnogo sa kuhinjom, ali kada spremim po Vasem receptu, jela su odlican. Svi se oduseve. Kao da sam profesionalni kuvar. MNOGO VAM HVALA. ULEPSALI STE MI ZIVOT.

    ОдговориИзбриши
  15. Ako je moguće, svakako naliti supom. Ko voli da eksperimentiše, neka proba da doda i malo kupusa ribanca... ali to su već varijante.

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...