14. 10. 2011.

DVOBOJNI KEKSIĆI

ANKICE, LAŽLJIVICE!


Jutros sam pregledala svoj blog, naročito starije postove, kako bih procenila koliko su dobri, šta im nedostaje, u čemu grešim, kako i šta bih mogla bolje i otkrijem da sam u potpunosti zboravila da ispunim jednom dato obećanje!
U postu "Ručak po maminom receptu i kolači iz starog kuvara", koji mi se iz ove distance baš dopada, obećala sam da ću naknadno, već sutra, objaviti recept za dvobojne keksiće koje su pravile moje ćerke.To sutra bilo je još u januaru, 2011, pa priznajem da sam nehotice (ko zna gde su bile moje misli) slagala i evo sada, konačno i recept za slatke keksiće.



DVOBOJNI KOLAČIĆI
Autor recepta i kuvara: Lajoš Mari i Hemzo Karoly

(za 6-8 osoba)

Potrebno je:

500 gr brašna
250 gr šećera
200 gr margarina
2 cela jaja
1 prašak za pecivo
1 vanil šećer
3 supene kašike kakaa
kiseli pekmez

Rukama umesimo brašno,šećer,margarin,jaja,prašak za pecivo i vanil šećer, ako je potrebno, dospemo malo mleka* (moja primedba: potrebno je samo onda kada testo ne može da se umesi u kompaktnu i glatku masu, jer su jaja, recimo, mala).
Trudimo se da dobijemo testo srednje tvrdoće koje treba da podelimo u dva dela.U jedan naknadno umesimo i kakao.Drugi deo ostaje žut.
Razvijemo kore debljine oko 5 mm, kalupom vadimo kolutove*(pogledajte kako su se moje ćerke poigrale s kalupima) i u puterom namazanoj i brašnom posutoj tepsiji, ispečemo u već zagrejanoj pećnici na umerenoj temperaturi (160-180 stepeni celzijusa)
*moja primedba: keksići se vrlo brzo ispeku već posle 15 minuta proverite da li su gotovi.Znaćete da su se ispekli kad cela kuća zamiriše na kolače, oni dobiju zlatnu boju i na dodir su tvrdi ali ne i prhki)
Kad se ohlade, pekmezom spojimo po jedan žuti i tamni kolutić.Najbolje ih je pripremiti dan ranije da bi omekšali.*moja primedba: Super su i tek ispečeni, ništa im ne fali!
U dobro zatvorenoj limenoj kutiji ostaće dugo sveži.
Umesto pekmeza kao namaz mogu da posluže bilo koji drugi kremovi,čak i kupovni.* moja primedba: odmah se setim nutele!



http://kuvarzapocetnike.blogspot.com/2011/01/rucak-po-maminom-receptu-i-kolaci-iz.html

3 коментара:

  1. Jao sto su finiiiiiiii:) Onaj dzem u njima me posebno rivlaci.Pa ond au dve boje.Eh da mije tanjir ma ne tanjiric ma ne bar jedan da zagrizem;)

    ОдговориИзбриши
  2. Drago mi je vidjeti djecu zainteresovanu za kuhanje i druge kreativne aktivnosti...

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...