5. 7. 2011.

ZAPEČENE TIKVICE U RERNI i KEC IZ RUKAVA




Često se dešava da prezasićeni uobičajenim jelima iz sopstvene kuhinje, ne možemo da smislimo šta bi u stvari želeli da jedemo...Nekako, na sve što pomislimo imamo negativan odgovor...Meso, povrće, supe, kolači, pite, čorbe, toliki izbor jela, a ništa od toga stvarno ne želimo. Prosto želimo da probamo nešto novo, nešto drugačije i potajno priželjkujemo, da to nešto novo, može da se napravi brzo, lako, jednostavno...
Pre neki dan moja prijateljica mi je ispričala kako je napravila divnu večeru od tikvica. Evo kako!

Zapečene tikvice

Zapečene tikvice sa salatom od krastavca i jogurta


Potrebno je:

1,5 kg tikvica to je (5 tikvica srednje veličine)
kašika začina za soljenje ili adekvatna količina soli
2-3 jaja
250 gr sremskog sira ili bilo kog drugog sličnog sira
malo ulja
2-3 kašike pavlake
5 kašika prezli
½ kesice praška za pecivo
malo susama po želji

Priprema jela

Tikvice ogulimo i izrendamo.Odmah ih posolimo i dobro izmešamo da se začin za soljenje ravnomerno raznese na celu količinu izrendanih tikvica. Ostavimo ih u zgodnoj šupljikavoj posudi ili cediljki za špagete da se iscede jedno sat vremena. Zato, ako pravite ovo jelo, računajte na ovaih sat vremena koji je potreban da se tikvice oslobode suvišne tečnosti.
Čim prođe sat vremena, uključite rernu na 180 stepeni.Umutite fil od jaja, sira, pavlake, ulja. Nemojte soliti, već ste posolili tikvice.Fil je gust.
Zatim rukama zahvatite tikvice i stiskajući ih dlanovima dodatno iscedite tečnost iz njih.Tako isceđene odmah ih dodajete u fil. Ponovite ovo ceđenje sve dok ne prebacite sve izrendane tikvice iz cediljke u zamućeni fil.
Tada, dodajete prezle, 5 kašika, i pola kesice praška za pecivo i sve dobro umutite u jednoličnu masu.
Podmažite pleh ili još bolje stavite na dno papir za pečenje, tako se masa prilikom pečenja neće lepiti za dno i možete je posle lako izvaditi iz tepsije. Ja sam ovo uvidela tek pošto sam ispekla «testo», pa vama savetujem da koristite papir za pečenje.Naravno, ako ga nemate trenutno, može i bez njega.
Prebacite pripremljenu masu od tikvica i fila u tepsiju i viljuškom  poravnajte «testo». Pospite malo susama po površini, a može i bez njega, nema greške...
Stavite u zagrejanu  rernu na srednju visinu da se sve peče 30 minuta.
Izvadite iz rerne, secite i jedite...
Ovako pripremljene tikvice možete jesti kao samostalan obrok, kad želite nešto lagano i drugačije, za ručak,večeru, a sutradan ohlađene i za doručak...Vrlo se lepo slažu sa salatom od isečenog i posoljenog krastavca koji prelijete sa jogurtom.Divno je, osvežava.
Možete ih poslužiti i kao prilog uz neko meso, a najbolje je ako imate preostalo meso od ručka...
Pripremljne na ovaj način, tikvice sačuvaju svoj ukus, ali za razliku od pohovanih tikvica koje pržimo u tiganju nisu natopljene masnoćom. Sigurna sam da ste bar jednom probali da ih pohujete, a one masne, sve se cede...
A kec iz rukava?
 E, to je način pripremanja povrća. Zamislite sada, da ste sve ovo uradili sa karfiolom...
Glavicu karfiola očistite od zelenih liski,operete i kratko obarite, taman toliko da cvetovi omekšaju i da se sa lakoćom dele od središnje stabljike.
Onda sve to u fil, pa u rernu ,pa na tanjirče za večeru...
Na kraju,ovaj način pripremanja tikvica i karfiola, ostavlja vam mogućnost da dodate i neki sastojak više, sve prema želji i trenutnoj inspiraciji.Na primer, malo mlevenog mesa proprženog na luku, možda neki začin čiju aromu baš volite, biber ili recimo male komadiće ljute papričice...ne znam šta vi volite...Ja volim jednostavne i blage ukuse.
U SLICI

 Izrendate tikvice
 i odmah ih posolite.
 Ostavite ih da se cede u posudi sa rupicama ili cediljki,šta imate...
Sat vremena biće dovoljno da se oslobode suvišne tečnosti.
Ja sam ih stavila na sudoperu
tu je baš zbodno, jer tečnost otiče tamo gde treba...
 Svi sastojci za fil...
 se umešaju u jednoj činiji.
 Dodate isceđene tikvice, koje ste prethodno dodatno procedili dlanovima...
dodate prezle i prašak za pecivo...
 sve umešate...
 prebacite u podmazanu tepsiju. Setite se papira za pečenje,
pa ga stavite na dno tepsije.To je bolja varijanta,
zbog svega onoga što sam vam rekla gore u receptu..
 Poravnajte sve viljuškom...
 pospite susamom ako želite...

 Pecite u rerni 30 minuta na 180 stepeni i gotovo!
 Stavite na tanjir...
uz salatu od krastavca u jogurtu...
i to je to!
 lepo i lagano jelo...
ako je previše vruće prelijete ga salatom od krastavaca i jogurta,
baš je dobro! Probajte!

20 коментара:

  1. Анониман5. јул 2011. 17:59

    Odlicno!ovakve recepte sakupljam bas za te dane kad bih jela nesto brzo i ukusno.Ovo bas tako izgleda;)

    ОдговориИзбриши
  2. Que rico! Me guardo la receta para hacerla algún día, seguro que me gusta.
    Un beso y gracias por visitarme.

    ОдговориИзбриши
  3. exquisito plato se ve bello y de mucho trabajo con amor,un paso a paso de luj te felicito,abrazos grandes.

    ОдговориИзбриши
  4. Volim ovakva nekomplikovana jela...Sve u jednoj posudi, a dobro i zdravo!

    ОдговориИзбриши
  5. Super recept za tikvice. Volim ih pripremiti na sve moguće načine, a ovo jelo mi se baš sviđa !

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam tikvice i baš imam dvi velike koje nisam znala kako bi spremila. Sad znam! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Tikvice su stvarno zahvalne za razne kombinacije, lagane su, a vala i jeftine su onoliko...

    Ovo ne može da ne valja, i ako uspem isprobaću i ovaj način. Imam još jedan "na čekanju", a kaže ovako.

    Iseći tikvice na kolutove kao za musaku. Posoliti, pustiti samo kratko da malo omeknu, 5-10 minuta, i svaku uvaljati u griz. Složiti jedan sloj na pleh, a preko nekog jačeg sira, tipa feta, ili sjenički, ili neki tako, stariji-suvlji-slaniji. Onda opet tikvice pa opet sir. Na kraju se zalije jajima sa pavlakom, onako, k'o svaka musaka, da ogrezne. To mi je prepričala koleginica s posla, nisam probala, a zvuči da je super, kao i ovo tvoje.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. Odlično jelo, obožavam tikvice tako da ću ovaj recept rado isprobati! Lijep pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  9. Super recept i super je sto si stavila u slikama kuvanje. Ja obozavam tikvice i moracu da probam ovo uskoro.
    Pozdrav iz Australije

    ОдговориИзбриши
  10. Svidja mi se,ide na listu za probanje.:)-Miki

    ОдговориИзбриши
  11. Ankice, gdje si? Daj nam još ovakvih recepata :)

    ОдговориИзбриши
  12. Nije me bilo mesec dana na blogu, a sada kad hoću da odgovorim Marini ne mogu da objavim komentar na sopstvenom blogu.Pozdravljam sve moje čitaoce i samo da znate,mnogo radim ovih dana pa nemam vremena za blog,pisanje,kuvanje...Javljam se uskoro...

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман16. март 2012. 02:24

    Hvala na dobrom receptu za tikvice! Imam sincica od 8 meseci i ovaj nacin spremanja jela od tikvica zvuci kao izmisljen za njega! Isprobacu za vikend i javim dali mu se svidelo
    Pozdrav iz Stockholma!

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман30. март 2012. 06:43

    trazim nesto da pripremim za svoju suprugu jer ona je na poslu...i mislim da sam nasao nesto ukusno i jos nzsto ovo izgleda jedina stranica gdje nema sovinistickih komentara hehhe pozdrav svima

    ОдговориИзбриши
  15. Blago Vašoj supruzi! Nadam se da ste uspeli da izvedete ovaj poduhvat do kraja. Nisam Vas baš najbolje razumela u vezi šovinističkih komentara ali mislim da aludirate na kritike koje žene upućuju muževima u vezi sa pomoću oko kućnih poslova. Sve češće sam u prilici da čujem kako muževi mnogo pomažu u kućnim poslovima, tako da mislim da je ipak došlo do pomaka u tom smislu.Inače, moj kuvar ima dosta komentara sličnim Vašem,npr na stranici "Slatki kupus" tako da znate, divan ste suprug ali ne i jedini.Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Savrseno! Upravo sam napravila i svi su odusevljeni! Hvala puno, a ako imate jos koji brzi a opet drugaciji recept bicemo odusevljeni da probamo :)! Pozdrav iz Las Vegasa!

    ОдговориИзбриши
  17. Drago mi je da ste svi uživali u tikvicama, a predlažem da probate i moj Karfiol sufle, koji sam smislila inspirisana ovim receptom za tikvice. Neki ljudi ne vole karfiol, ali spremljn, po ovom recepti, je neodoljiv. Pozdrav!
    P.S. Isto se sprema brzo i lako...:-)

    ОдговориИзбриши
  18. Ankice,upravo smo rucali,i najzahtevniji su bili zadovoljni,recept je fenomenalan,ali nije tako brz za pravljenje (kako mi se ucinilo na prvi pogled) ali ovo je pravi specijalitet pa se isplati i cediti tikvice kroz sake :D Hvala,probacu sigurno i verziju sa karfiolom.Pozdrav iz Beograda

    ОдговориИзбриши
  19. Irena, drago mi je da ste svi bili zadovoljni ovako spremljenim tikvicama, a ako se budeš odlučila za varijantu s karfiolom, pogledaj kako sam ga ja spremila, na ovakav način,u rerni, u receptu Karfiol sufle. To je tek neodoljivo...Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  20. Od tikvica sam inače uvijek pravila pljeskavice, ali probat ću ih ovako i zapeći

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...