2. 8. 2012.

DŽEM I KOMPOT OD NEKTARINA


NEKTARINE


Prošle godine sam vam pokazala kako možete da napravite kompot od nektarina koji je postojan pa se njime možete sladiti u dugim zimskim danima, koji će sasvim izvesno doći. Sada ću vam pokazati kako možete da napravite džem od nektarina, pa ko voli može da se upusti u avanturu pripreme džema za zimu ili, kao ja, da napravi manju količinu , tek da se nađe za narednih nekoliko dana kao proverena domaća poslastica.
Ja ne volim baš da pripremam džem «na veliko» i uopšte ne volim tu halabuku oko kupovine  voća u ogromnim količinama kako bi se pripremilo nešto za zimu, kao da leto i novo voće nikada više neće doći.
Voća ima u toku cele godine i ja džem pravim u malim količinama, iz čistog zadovoljstva, jer ni jedan kupovni nije tako dobar kao onaj koji možemo sami da napravimo. Volim da imam teglu domaćeg džema u frižideru, pa kad se zaželim, ja i napravim.
Evo kako:

DŽEM OD NEKTARINA


 Nektarine koji su zrele i baš su takve da ih morate pojesti jer ako ostanu do sutra, počeće da trunu, oprala sam i ugrubo isekla. Koristila sam samo zdrave plodove.Nekoliko natrulih sam odbacila, a one koje nisu zrele ostavila sam na stranu, kako bi se jele  sveže. Kada sam skoro napunila ovu veliku šerpu, stavila sam ih na šporet i uključila ringlu na najače. Čim se šerpa zagrejala i čim sam čula da voće cvrči na vrućem dnu, smanjila sam temperaturu ringle na najmanju moguću.

Poklopila sam šerpu i sačekala nekoliko minuta da voće krčka i pusti sok
Kada se stvorio sav ovaj sok malo sam pojačala temperaturu, stavila sam na tzv. jedinicu i dosula sam šećer.Ja volim kada džem ima ukus voća od koga je napravljen i nikada ne dodajem puno šećera, ponekad , a naročito kada džem pravim od šljiva uošte ne dodajem šećer. Samo, mora da znate, ukoliko ne dodajete šećer u džem onda ga uvek pravite u malim količinama i kada znate da će taj džem biti pojeden u narednih nekoliko dana. Šećer koji se dodaje ima ulogu stabilizatora. Jedino u pekmez ne dodajete šećer , ali pravljenje pekmeza podrazumeva dužu termičku obradu voća, pa ko voli, može da se žrtvuje.
 Kada se napravilo dosta soka, dodala sam šećer.
Stavila sam šećera u meri "nepuna šolja ". Kao što vidite, ono što je pravo zadovoljstvo kod pravljenja džema jeste da sami određujete koliko će taj džem biti sladak i ne morate da se opterećujete tačnim merama. Važno je samo da znate koliko želite da taj džem bude sladak. Preporučujem, da se u ovoj varijanti pripreme džema koji ćete pojesti u narednih nekoliko dana ili sati, odlučite za što manju količinu šećera.Tako ćete imati džem koji će sačuvati ukus voća od koga je napravljen. Kada sam dodala šećer sve sam promešala varjačom i pustila da krčka na najmanjoj temperaturi.

Posle sat vremena prilično se zgusnuo, a ja sam ga do tada promešala možda dva-tri puta, onako u prolazu jer sam radila druge stvari po kući.
U narednih sat vremena skroz se zgusnuo, ja sam ga tada isključila i ostavila na šporetu sve dok se nije rashladio na sobnu temperaturu.
Pogledajte koliko je "uvrio", koliko se spustio nivo "kaše" u šerpi.
Na kraju sam džem presula u teglu i ostavila u frižider, a ono što nije stalo u teglu, pojeli smo u slast, sve onako iz šerpe...Kad volimo...

2 коментара:

  1. Odlican tekst, sve pohvale autoru!


    Najnoviji oglasi u Srbiji i inostranstvu posetite sajt besplatni mali oglasi BrzoKupi.com

    ОдговориИзбриши
  2. Jao bas sam i ja pravila dzem od nektarina (bile su odlicne, kupila 3 kg i kada sam skuzila da ih ne mogu pojesti napravila sam dzem...najbolji ikada! tako socan, sladak i kiselkast istovremeno, a tek miris...tako da vas razumijem glede jedenja iz serpe:)

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...