18. 8. 2012.

PUNJENI PARADAJZ - INSPIRED BY RUDOLPH VAN VEEN


SLASNO I MOĆNO



Obožavam Rudolfa! Jednostavno! Nekako je prijatan i spontan, prirodan i iskren. Ume lepo da prenese znanje i čini se da nema kuvarskih tajni pred svojom TV publikom. Nova ikona TV kulinarstva i zvezda "24 kitchen chanel", ušetao je u naše kuhinje i inspirisao nas da probamo nešto novo.
Dok sam ga gledala kako priprema paradajz punjen mlevenim mesom, gde je kao glavni vezivni sastojak, umesto jaja, upotrebio kačkavalj, odlučila sam da isprobam ovo jelo, prvom prilikom kada budem pravila bećar paprikaš.Tako je došao i taj dan.

Rudolf je ovaj paradajz pripremao kao prilog jelu koje najviše podseća na grilovano povrće, uz opasku da dodaje ovaj paradajz punjen mesom za one koji vole i ne mogu bez mesa da zamisle obrok. Ja sam paradajz punjen mesom odlučila da pripremim paralelno s bećar paprikašem jer mi se čini da je to najbolji način da se upotrebe srca paradajza, koja se izdube kako bi se paradajz mogao napuniti filom od mesa.

Uvek kada pripremam neko novo jelo volim da imam tzv. back up, rezervno jelo koje je provereno i za koje znam da nema šanse da nešto krene naopako. To uvek toplo preporučujem svima koji se upuštaju u nepoznate vode, kako u kulinarstvu tako i u svim sferama delovanja.

UDAR INSPIRACIJE


Otvorim frižider i ugledam predivan paradajz: ni previše velik, ni prezreo, ni previše tvrd, svež kao "sad uzbran"  i onda se setim mlevenog mesa koje sam sinoć kupila posle posla, setim se Rudolfa  i njegovog recepta i odmah poželim da napravim ono što sam već nekoliko dana želela:

ZAPEČENI PUNJENI PARADAJZ

Potrebno je:

5-6 paradajza
(ja  sam iskoristila 9)
500-600 gr mlevenog mesa po izboru
(ja sam imala 750 gr mlevene junetine)
1 glavica luka za fil od mesa + 1 glavica luka za "jastuk" od povrća
malo mešanog povrća po izboru
( ja sam iskoristila moju omiljenu mešavinu smrznutog povrća: brokoli,karfiol. šargarepa)
1 jaje
malo ulja
malo začina za soljenje

Priprema:

Uključila sam rernu na 180 C.
Oprala sam paradajz. Zatim sam odsekla gornju stranu, gde je peteljka, kao da skidam poklopac. Uzela sam supenu kašiku i uranjajući pažljivo njen vrh u meso paradajza, izdubila njegovu sredinu, srce, praveći na taj način "činijice" čiji su zidovi ostali čvrsti....


Svaki tako obrađen paradajz slagala sam na tanjir  obrnuto, kako bi se dodatno iscedio dok pripremam fil. Svaki sam stavljala na njegov pripadajući "poklopac".


Sada sam na brzinu napravila fil od mlevenog mesa i luka. Glavicu luka isekla sam na uobičajen način, sitno na kockice, prodinstala sam ga kratko na malo ulja, ubacila sam meso, mlevenu juneću plećku, sve kratko prodinstala uz stalno mešanje mesa i razbijanje grudvica koje umeju da se stvaraju prilikom dinstanja mlevenog mesa.
Koliko kratko?
Meso sam dinstala dok nije poprimilo jednoličnu boju termički obrađenog mesa, dakle nigde nije bilo rumenila svežeg mesa. Kada je meso postalo rastresito, desetak minuta je orijentaciono vreme, isključila sam ringlu i meso izmakla u stranu. Dodala sam ravnu varjaču začina za soljenje i u sredinu ubacila razbijeno jaje. Promešala sam sve brzo, jer je meso vruće, a jaje sveže....Imala sam utisak ako zakasnim koji sekund da će se pojaviti znaci kuvanog belanca. To nisam želela. Fil je izgledao sočno. Bila sam zadovoljna.
Ako ste gledali Rudolfa, primetićete da se razlikujemo u pripremi fila. On je u sveže, termički neobrađeno, mleveno meso, ubacio 100-tinak gr rendanog kačkavalja. Ideja je da će kačkavalj vezati meso u kompaktnu masu prilikom pečenja jer će se topiti i postati lepljiv.
Ja sam se poslužila starinskom metodom: jaje. Možda znate, Perikle je veliki državnik i  graditelj Atine, za vreme čije vladavine su napravljene građevine koje su pobedile vreme, zahvaljujući, između ostalog i recepturi  za  malter za koju je obilato koristio jaja...(Mora da su kokoške tada bile na ceni.)
Osim toga, vodila sam se potrebom i da zadovoljim svoj ukus: Ja volim dobro pečeno meso.Mislila sam ako budem pekla paradajz, ispunjen presnim mesom, onoliko dugo u rerni koliko ja volim da bude pečeno meso, neće ostati ništa od paradajza.

UKRATKO, SVE REČENO MOŽE STATI U NEKOLIKO SLIKA








  E, SAD DOLAZI ONO NAJLEPŠE!

Vatrostalnu posudu sam podmazala s malo ulja, po dnu pobacala krupno, na rezance, isečenu glavicu luka, dodala malo mog omiljenog smrznutog povrća : brokoli, karfiol i šargarepa i onda....

Punila sam filom paradajz i svaki poklopila i stavila na "jastuk" od povrća koji sam pripremila u vatrostalnoj posudi.
Preostali fil, možda toliko da ispuni još jedan paradajz, rasporedila sam oko poslaganih i napunjenih paradajza. Sve je bilo ušuškano i spremno za pečenje. Rerna se već bila zagrejala.


 Stavila sam ga u zagrejanu rernu i pekla, bez upotrebe fena rerne, narednih 40 minuta.


Tada je bio gotov i spreman za posluženje.....




Ja sam ga poslužila uz bećar paprikaš koji sam pravila paralelno, jer sam želela da iskoristim "srca" paradajza i tu sam na tanjir dodala i pitu od sira, koju svi obožavamo. Mislim, tolika je bila ova letnja vrućina, pa sam vrelu rernu iskoristila i da ispečem pitu koje smo se svi zaželeli: kad sam već grejala kuću da znam i zašto!


Dok se paradajz pekao, skuvala sam  bećar paprikaš, a kad sam izvadila gotov punjeni paradajz, ubacila sam u rernu i spremnu pitu za pečenje....


Za dvadesetak minuta i ona je zarudela i bila spremna da se pridruži ostalim đakonijama koje smo pojeli u slast. Svako je jeo kako je želeo, kombinujući po sopstvenom izboru. Možda vam se čini nespojivom, ali ovo je definitivno, veoma zanimljiva kombinacija ukusa. Probajte, pa javite jesam li u pravu.

 Recept za ovu pitu objavljujem uskoro, ali na samom blogu ima već dosta recepata za pite, pa kad napravite jednu postajete maher za sve pite ovog sveta...Verujte na reč!
Kao i obično, sve vas volim i pozdravljam, bez obzira na to da li vam se sviđaju moji recepti ili ne. Pišite mi, obožavam vaše komentare. 





7 коментара:

  1. Ma tko još ne voli Rudolfa! :) Odličan recept!

    ОдговориИзбриши
  2. Na žalost, mislim da nisam gledala Rudolfa (da li je to onaj kuhar na KN tv?). Svejedno, ovo je odličan recept, sve ono što volimo, a drukčije je od punjenih paprika koje najčešće ovako radimo. Sada je sezona paradajza, pa će ovo odlično doći.

    ОдговориИзбриши
  3. Jel se završio odmor, draga Katarzis? Rudolph je zvezda jednog novog kanala Fox life kablovske TV, koji se zove "24 h kitchen" i tu, sad, ima nekoliko zanimljivih likova iz različitih regiona koji spremaju razna jela. Glavni lik je ipak Rudolph koji je jedna predivna osoba koja pleni, širi dobre vibracije, a kolače sprema nenadmašno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, nemam ksablovsku, radije se ono što me zanima skinem s neta.

      Na mojem blogu te čeka nagrada, pa navrati!

      Избриши
  4. Poslednji put sam ga gledala kada je pripremao domaće čokoladice s mentom.Možda uradim jedan post s tim čokoladicama, ako nađem vremena...

    ОдговориИзбриши
  5. I absolutely love your blog and find almost all of your post's to be what precisely I'm
    looking for. Does one offer guest writers to write content in your case?
    I wouldn't mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write related to here. Again, awesome blog!
    http://www.bigeasytatt2.com/blogs/user/TerrellBey
    Here is my web site - commander

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...