29. 5. 2011.

MESNI ROLAT U LISNATOM TESTU

USTA PUNA SREĆE!




Inspiraciju za današnji specijalitet pronašla sam na sajtu Raula Ramireza, gospodina istančanog ukusa, i u skladu sa tim se njegov sajt i zove veoma poetično: "Usta puna sreće" ili u originalu: http://www.bocadosdefelicidad.com/.
Iako na prvi pogled, jela koja se  tamo mogu pronaći zbog svog izgleda i načina na koji su servirana, kuvare početnike mogu "zaplašiti" svojim sjajnim izgledom koji nagoveštava blaženstvo za naša nepca, svima vama koji sebe svrstavate u kategoriju kuvara početnika, potvrđujem da je priprema ovog specijaliteta, više nego jednostavna i zabavna.
Tako se pokazuje još jednom, da su sve velike i dobre stvari u svojoj biti jednostavne!
Nije teško, a evo kako sam ga ja napravila!
Napominjem da sam se držala principa pravljenja ovog specijaliteta ali ne i doslovno svih sastojaka.Tako možete i vi da uradite, prema namirnicama koje trenutno imate...

MESNI ROLAT U LISNATOM TESTU

 Potrebno je:

Polovina smrznutog lisnatog testa
(koje možete kupiti za male pare u svim bolje snabdevenim prodavnicama)

pola pakovanja smeznute mešavine povrća po izboru
(napominjem da bi se trebalo odlučiti za povrće koje nije puno vodeno, pa ću vam ja reći da sam se odlučila za mešavinu koja sadrži crveni pasulj, zelenu boraniju, malo šargarepe i kukuruz šećerac...možda mi je nešto promaklo...
jedan svež paradajz
malo kuvanog paradajza
300-400 gr mlevenog mesa po izboru
luk
malo ulja
malo začina za soljenje
jedno parčence sira kačkavalja po izboru
jedno žumance i kašika mleka
malo susama
U svakom slučaju dobro će vam doći papir za pečenje.

Način izrade:

Polovinu lisnatog testa stavite na tanjir da se odmrzne.Za to vreme napravite fil za rolat: u šerpi na malo ulja propržize sitno seckanu manju glavicu luka,dodajte odabranu smrznutu mešavinu,dovoljno je pola pakovanja od 500 gr, i nastavite da dinstate povrće.Kad povrće malo omekša dodajte svež i sočan paradajz iseččen na komadiće i  dospite dve tri kašike kuvanog paradajza. Tako ćemo dodati malo soka povrću.Posle nekoliko minuta dinstanja povrća, dodajte meso i stalno mešajte dok ne razbijete grudvice.Kad meso krene da krčka u povrću i kad vam bude izgledalo rastresito, smanjite temperaturu, poklopite i pustite da malo krčka.
Sada uključite rernu da se zagreva na 180 stepeni.Pripremite tepsiju: stavite na dno papir za pečenje. Dok fil od mesa ujednačeno krčka, podignite poklopac da tečnost može da ispari.Ne treba nam tečan već suv i rastresit fil.
Za to vreme dok se fil ne zgotovi, razvucite lisnato testo.
Pospite radnu površinu brašnom, a testo koje je obično spakovano u obliku pravougaonika,oblikujte u lopticu i spustite na brašnom posutu radnu površinu.Pritisnite ga da se malo spljošti i onda ga razvucite skroz tanko, 2mm, trudeći se da dobijete oblik pravougaonika.Veličina ovog pravougaonika treba da odgovara dnu vaše tepsije.Naravno da ćete izabrati onu manju koju niste dobili sa šporetom...

Na slici vidite da nisam dobila savršen pravougaonik, a dimenzije testa su odprilike 35cmx 45 cm.Dok ste razvlačili testo fil je spreman! Suvišna tečnost je isparila i sastojci su svi gotovo spremni za jelo.Posolite fil, vodeći računa o tome koliko je slan sir koji nameravate da stavite u rolat.Probajte sir, ako je dovoljno slan i ovako termički ne obrađen znajte da će biti još slaniji kada se istopi u rerni.To će dodatno osoliti ukus rolata.Zato umereno posolite fil.

Sada je najzabavnije! Razvučeno testo vizuelno podelite na tri dela po vertikali: U sredinu ćete staviti fil od mesa, a one druge dve bočne trećine, ćete zaseći koso u razmaku od 2 cm, odprilike, od oka. Kao što vidite, ja sam bila baš ushićena ovim poduhvatom, pa sam u toj preši i u želji da što pre dođem do pravljenja pletenice prilično asimetrično isekla "krila" ali kako se posle pokazalo to i nije toliko bitno!Nekako sam zabašurila grešku!
Dakle, na sredinu testa stavljate fil i ako vam se rasipa na stranu, na kraju ga malo doterajte rukom da dobije prilično ujednačen oblik pravougaonika od mesa.Odozgo po filu rasporedite parčad kačkavalja i  povrnite čeone krajeve dela testa na kojem se nalazi meso i onda unakrsno povijajte bočna krilca praveći pletenicu.Evo slike:



Kad ušuškate ovaj rolat, završite sa pletenicom, umutite jedno žumance sa kašikom mleka i premažite rolat.Pospite ga susamom, ali ako trenutno nemate susam, pa ništa strašno, biće lep i bez susama!

Sada rolat prebacite u pripremljenu tepsiju čije ste dno prekrili papirom za pečenje , stavite u zagrejanu rernu i pecite 25-30 minuta. Vi najbolje poznajete svoju rernu, kako radi i kako peče pa zavirite malo posle 20-tak minuta da procenite boju testa.Pečeno testo ima lepu rumenu-braonkastu boju, to znate već!
Pečeni rolat izvadite napolje, prebacite ga na tanjir za služenje, secite i uživajte.Ja sam ga poslužila mojoj porodici kao večeru uz svež paradajiz koji nisam posolila.Ukus ovog mog rolata je bio veoma lep,  ali da tako kažem,  pikantan, jer je sir koji  sam stavila bio baš slan.U ustima se meša ukus lisnatog testa u fragmentima, predivnog fila od mesa i povrća, a sve to blažite sočnim svežim paradajzom,  tražite još, jer su usta puna sreće! Baš! I ako imate sreće da se u tom trenutku igra finale lige šampiona ...




Tako meko i slasno!

Neko mi je poslao cveće!

Idem da im promenim vodu, da dugo traju!
Hvala Maki!

11 коментара:

  1. Svidja mi se!!!Ja uvek pravim pletenicu sa kiselim testom,a zasto ne i sa lisnatim?Hvala Ankice!!Pozz

    ОдговориИзбриши
  2. Zbilja je ovo za usta puna sreće! Bilježim i vjerojatno radim već danas ili sutra.

    ОдговориИзбриши
  3. Olá, adorei suas receitas, são muito bem preparadas e devem ser muito saborosas também. Um abraço, Marta. Venha me visitar também, será muito benvinda.

    ОдговориИзбриши
  4. Evo da javim rezultat: radila sam danas ovo, s mljevenom puretinom, i mojem sinu bilo je odlično. Kako ja ne jedem ništa leteće, moram vjerovati njegovom sudu. On je vrlo kritičan i nije ga lako zadovoljiti, pa sam zato sigurna da je ovaj rolad super. Uglavnom, sigurno ću ga objaviti i na svojem blogu.

    ОдговориИзбриши
  5. Draga moja,Laka Kuharice,baš mi je drago da ti se dopao recept i verujem kao i ti, tvom sinu, da je bio super!idem da te obiđem, da vidim tvoje fotke! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Imam slican recept ali mi se ovaj vise svidja posebno ovo prepletanje.Veoma dekorativno.Imate pokloncic!:)

    ОдговориИзбриши
  7. Imam pitanjce. Pocetnicko:) ja sam napravila rolat, premazala zumancetom i sve je to bilo ok do trenutka kada je trebalo prebaciti rolat u pleh. Nije postojao nacin da ga prebacim, a da mi se pritom dno rolata kao i sam rolat ne raspadne. Jos kako je fil bio srednje vruc, valjda je u dodiru sa testom ono jos vise omeksalo i bas sam imala muke. Rezultat je prebacen rolat, ali je izgubio malo na obliku. Kako vi to radite???

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Miljana,baš mi je drago da si postavila ovo pitanje.Kada sam pisala post za ovaj recept,dvoumila sam se da li da ubacim i savet kako je najlakše preneti ovaj rolat u tepsiju pre nego što se stavi u rernu, jer sam i sama naišla na isti problem.Onda sam mislila kako možda preterujem u deljenju saveta,pa sam ipak odlučila da o tome ništa i ne pišem.U pravu si! Nije baš jednostavno prebaciti nafilovanu pletenicu u tepsiju, a kada sam ja rešavala ovaj problem uvidela sam da je najjednostavniji način da se to uradi tako što se pek papir stavi na radnu površinu, a ne u tepsiju,da se na pekpapir prebaci razvučeno lisnato testo,jer to nije nikakav problem,pa da se tek onda, narežu ona krilca koja preplićemo u pletenicu,da se onda tek stavi fil i kačkavalj i tu na tom pekpapiru isplete pletenica i uradi sve ono sa žumancetom i susamom.Onda je vrlo jednostavno sve to preneti u tepsiju,jednostavno podigneš pek papir,hvatajući levi i desni ćošak gornje i donje strane papira,preneseš i spustiš i tepsiju.Eto,nadam se da sam ti pomogla!I nadam se da ćeš ovu ideju primeniti u svim sličnim situacijama kada je nešto teško prebaciti s radne površine u tepsiju, a da pri tom ne pokvari formu.Pogledaj moj recept za lenju pitu,tamo ima super ideja baš za ovu vrstu problema,sve u slikama tako da je sve vrlo jasno...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isti sam sad problem imala, ispalo je preukusno ali na oko neprivlacno. Od koliko grama je pakovanje lisnatog? Moje je od 500g i pola mi nije bilo dovoljno.

      Избриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...