22. 12. 2010.

ČORBA OD POVRĆA ZA CARSKI RUČAK



***Ovaj recept je objavljen davno pre ovog uvoda koji sam napravila iz razloga što volite ovu čorbu, ali ste svi imali primedbe na neke njene sastojke. Poštujući vaše mišljenje i prihvatajući sugestije, napravila sam ispravku recepta za sve vas koji bi je sada, po prvi put pravili.
Dakle izmena u receptu za knedle i izbacivanje pirinča.***

 UVODNA NAPOMENA

Vidim da se ova čorba dopala mnogim mojim posetiocima, pa želim da dodam jedan mali savet. Ustvari, svi mi koji kuvamo svakodnevno i rutinski, menjamo recepte u hodu, tako sam i ja ovu čorbu malo modifikovala.
Knedle od brašna, na koje su se mnogi žalili da budu tvrde, zamenila sam knedlama od griza. To je zbog toga što sam pronašla način kako da se naprave knedle koje su meke, tope se u ustima, a ne raspadaju se prilikom spuštanja u vruću čorbu:
Evo kako:
1 celo jaje i tri dobre kašike griza izmutite(zamesite)viljuškom u tanjiru tek toliko da se sve dobro spoji, a ne razliva po tanjiru, i odmah možete zahvatati vrhom kašike male knedlice i spuštati ih u čorbu.
Važno je da čorba ne ključa i da je u završnoj fazi pripreme. Spuštate knedele,( ukoliko vidite da se knedla raspada,to znači da bi trebalo dodati još malo griza), sve dok ne potrošite materijal, samo poklopite i posle pet minuta imate velike i izdašne, meke knedlice, višestruko uvećane u čorbi.Sada dodate i pavlaku, sve izmešate i to je to.
Takođe, ako svi za koje kuvate neće ručati istovremeno, nemojte pavlaku sipati u celu čorbu, pavlaku dodajte svakom posebno u tanjir.Tako će čorba, kada se bude podgrevala, svima biti podjednako lepa.Kad stavite pavlaku, pa podgrevate, nije lepo,nekako kiselkasto, na loš način.
Ove knedle možete praviti za sve supe i čorbe, najbolje su i najjednostavnije i uvek, ali uvek uspevaju, bez greške.
Pirinač,jednostavno izbacite. Ne treba.
Takođe, moram da kažem da praviti knedle za supu nije samo tako, uzmem jaje i sipam tri kašike griza. Ima velikih i malih jaja, različitih kašika, tako da pravljenje knedli za supu ili čorbu, traži osećaj za meru, a to ćete steći iskustvom.
Kad spuštate umešano testo za knedlu, zahvatite malo vrhom kašike i spuštate u čorbu koja je vrela, ali ne vri. Ukoliko čorba vri, raspašće se knedla od griza.Isto, ukoliko knedla kad je spustite u čorbu, krene da se deli, raspada, znači da može još malo griza, pola kašike,dodate, umutite i ponovo spustite malo, na vrh kašike testa, ako knedla ostane cela, onda nastavite do kraja tako.
Eh, ove knedle, i pirinač koji sam dodala, meni ispalo lepo, ali sasvim se slažem sa svima vama, da je pirinač u ovoj priiči suvišan.




Čorba od povrća

Potrebno je:
gotova smrznuta mešavina od povrća (karfiol,brokoli,šargarepa)
1 luk
malo peršunovog lišća,svežeg ili sušenog (akoima)
1/3 šoljice pirinča (može, ako želite gušću čorbu) Dakle nemojte, nema potrebe
domaće knedle: 1 jaje,tri kašike griza (gustinu podešavate po potrebi, kako sam objasnila u uvodu***)


PRIPREMA

 Luk iseckate sitno
 i bacite ga na zagrejano ulje,odmah mu dodate 
i smrznuto povrće i pustite malo da se prodinsta.
Dodajte i malo vode kako bi izbegli neželjeno 
zagorevanja povrća.Takođe,voda će pomoći da se 
smrznuto povrće brže otopi i dinsta na vrelini pare....
 Posle par minuta,dodajte začin za soljenje i ako treba
 iz posude sa vodom koja vam je pri ruci,baš zgodno,
dolite malo vode da sve krčka burno, a bezbedno...
Dok povrće krčka,pripremljenu količinu pirinča properite
Ovo je korak koji slobodno možete da preskočite.
 i dodajte ostalom povrću.Tamo već ima dovoljno tečnosti
jer se povrće dinstalo i pustilo svoje sokove,
a i dolivali ste vodu.... I ovo preskačete, jer nećete pirinač

 pirinač koji preostane u činiji pokupite rukom i dodajte...
 odmah ubacite i peršunovo lišće...
 promešajte sve i nalite vodom,oko 1,5 l.-2l
 ovako...poklopite i pripazite kad provri 
pa smanjite temperaturu da čorba krčka umereno,
nikako burno da kipi i nikako toliko tiho da skroz utihne...
umerite...
 Dok  se čorba kuva napravite knedle: U tanjir razbite jedno jaje, dodajte tri pune kašike griza,
umutite viljuškom da se sve lepo sjedini u gustu smesu koja nije tvrda, ali i ne razliva se po tanjiru***
U uvodu je sve objašnjeno
jer
su knedle
bile problem....
Zahvatite vrhom kašike malo testa
 i spuštate ih u čorbu...
 sve dok ne potrošite testo...
 sačekate da provri čorba
 i knedle narasle ko koke isplivaju na površinu...
Pustite 5 minuta da se kuvaju...
 izmaknite s ringle i dodajte 4-5 kašika kisele pavlake...
Ukoliko se čorba ne servira za celu porodicu, već će je ostali članovi porodice jesti kasnije
pavlaku nemojte dodavati na ovaj način, u celu čorbu.
Tada, u tom etapnom serviranju, svako može da doda sebi pavlaku na tanjir i onda sipa čorbu.
Tako će se izbeći da prilikom stalnog podgrevanja, čorba ne postane previše kisela.
 Promešajte kašikom i prelepu belu čorbu probajte
 i vidite da li je dovoljno slana....Doterajte ukus ako treba...
 Poklopite i ostavite na tplom mestu dok ne postavite sto...
Ne vraćajte na ringlu jer posle dodavanja pavlake 
čorba ne bi smela da se kuva.Pavlaka bi se zgrušala.
Samo je ostavite na šporetu jer joj je tu lepo toplo...
 Posle je na sto, pred samo posluženje, možete izneti u 
činiji,tako je baš lepo...
 i uz pečenje od juče i prilog od povrća imaćete carski 
ručak iz čistog mira i to sve za 40 minuta....



Nadam se da je uz ovu naknadnu intervenciju, pojašnjeno sve i da smo konačno našli pravu meru za sve njene sastojke.
 

15 коментара:

  1. Анониман25. јул 2011. 14:18

    svaka cast,idem da isprobam.

    ОдговориИзбриши
  2. divno, predivno,...hvala

    ОдговориИзбриши
  3. svaka ti cast,sve do tancina objasnjeno...idem da pravim.hvala

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман7. мај 2012. 01:24

    Odlican recept... mada mislim da je pirinac u kombinaciji sa knedlicama visak... jer popije svu tecnost, i na kraju bude gusto kao potaz... ali svaka cast.

    pozdrav
    NiK

    ОдговориИзбриши
  5. Savršeni ste, NAJ, NAJ, NAJ...

    ОдговориИзбриши
  6. Vidim da se ova čorba dopala mnogim mojim posetiocima, pa želim da dodam jedan mali savet. Ustvari, svi mi koji kuvamo svakodnevno i za nas je to samo rutina, menjamo recepte u hodu, tako sam i ja ovu čorbu malo modifikovala.
    Knedle koje sam pravila na gore opisan način zamenila sam knedlama od griza. To je zbog toga što sam pronašla način kako da se naprave knedle koje su meke, tope se u ustima, a ne raspadaju se prilikom spuštanja u vruću čorbu:
    Evo kako:
    1 celo jaje i tri dobre kašike griza izmutite(zamesite)viljuškom u tanjiru tek toliko da se sve dobro spoji i odmah možete zahvatati vrhom kašike male knedlice i spuštati ih u čorbu.
    Važno je da čorba ne ključa i da je u završnoj fazi pripreme. Spuštate knedele, sve dok ne potrošite materijal, samo poklopite i posle pet minuta imate velike i izdašne, meke knedlice, višestruko uvećane u čorbi.Sada dodate i pavlaku, sve izmešate i to je to.
    Ove knedle možete praviti za sve supe i čorbe, najbolje su i najjednostavnije i uvek, ali uvek uspevaju, bez greške.
    Takođe, izmenila sam i upotrebu pirinča...jednostavno ga ne koristim u pripremi ove čorbe...

    ОдговориИзбриши
  7. Naravno da sam knedle vec napravila kad sam procitala komentare :D i da ispale su bas tvrde sa obicnim brasnom... ali je corbica divna svakako :) Naredni put sa grizom.

    ОдговориИзбриши
  8. Kada bih imala dovoljno vremena, sredila bih sve tekstove, napravila bolje fotografije za ove stare postove i ispravila sve ono u receptima što sam i sama promenila u primeni. Nažalost, zbog posla, retko kuvam, a i kad spremam hranu, to je obično neka brza večera. Možda bi sada imala dovoljno materijala za novi kuvar koji bi se bavio pripremom jela po principu brzo i lako, ali nemam vremena. S druge strane, osećam odgovornost i uvek se iznerviram kada zbog onoga što sam napisala na blogu, dođe do nesporazuma ili mi se potkrade greška, koju ne primetim na vreme.
    Što se tiče ove čorbe, pirinač je suvišan, a knedle s grizom su prave i najlepše.

    ОдговориИзбриши
  9. Mmm ovako dobro jelo ni Justin Bieber ne jede ☺

    ОдговориИзбриши
  10. Super je čorba i meni pirinač nije smetao. Jedino što mi je bio problem su knedle koje nisam mogao lepo da oblikujem i kao da se nisu dovoljno skuvale nakon 5 minuta.

    ОдговориИзбриши
  11. Nikola, uvažavam primedbu, apsolutno ste u pravu! Uz veliko izvinjenje, sada sam konačno ovaj recept doterala, tako da se više neće dešavati da ljudi naprave sve po receptu, a onda dole u komentarima naiđu na savete...
    Izvinjavam se,a nadam se da će sledeći put čorba biti bolja. Pročitajte, ako Vas zanima dodatna objašnjenja koje sam upravo sad napisala, kada sam pročitala Vaš komentar za knedle. Pozdrav, Ankica

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...