27. 12. 2010.

ČUPAVCI, KOLAČI KOJI SU IMALI MAŠTOVITOG KUMA

KOLAČI ZVANI ČUPACI


Potrebno je:

4 jaja
4 šoljice šećera
2 šoljice ulja
1 šoljica mleka
6 šoljica brašna
1 prašak za pecivo
1 vanil šećer

Čokoladna glazura:
½ margarina
300 gr čokolade za kuvanje
1 šolja mleka
300 gr kokosovog brašna

Priprema:

Uključite rernu da se zagreje na 180˚.Za pečenje ovog kolača koristićemo veliki pleh koji se dobije zajedno sa šporetom, dakle tepsija odgovarajuće veličine za vašu rernu, pa odmah izvadite rešetku iz rerne koja služi da regulišemo visinu pečenja u posudama koje su manje od promera rerne.Tepsiju podmažite i poprašite je brašnom.Ako ste navikli da koristite pek-papir,može i tako...
Sada samo pratite slike i napravižete jednostavan i vrlo ukusan kolač:



PRIPREMA



 U dublju zdelu za mućenje stavite 4 jaja i 4 šoljice šećera
 i mutite mikserom....
 ako vas nervira izražavanje mera šoljicama, evo je 
šoljica koja je merodavna za sve kolače na mom blogu...
 mutite jaja i šećer dok ne dobijete onaj poznati penušav
izgled dobro umućenih jaja....
 onda u tako umućena jaja dodajte sve ostalo:
2 šoljice ulja,1 šoljicu mleka,6 šoljica brašna,
1 prašak za pecivo,1 vanil šećer....
I, onda, bez uključivanja miksera koristite njegove mutilice kako biste ugrubo promešali sve sastojke.Ovo radite  zbog toga da se ne digne oblak brašna svuda oko vas, jer kad biste odmah ovoliku količinu brašna 
počeli da mutite uključenim mikserom, rasprašili bi ste brašno po kuhinji, garderobi, licu....Tek kad potopite brašno u umućena jaja uključite mikser i normalno umutite testo, dok ne postsne lepo i glatko...
 Evo još jednog osvrta na šoljice...
 Dakle, nije ni šolja za nes kafu, a nije ni ona fildžanka,
od dva srka...U svakom slučaju, kad je mera šoljica,
važno je da u jednom receptu za sve sastojke koristie 
šoljicu iste veličine,tako održavate srazmeru sastojaka...
Nije bitno da li je vaša šoljica identična šoljici autora recepta
važna je srazmera sastojaka....  

 Dakle,prvo malo ručno potopite brašno u umućena jaja
 pa onda mutite mikserom
 sve dok ne dobijete lepu,glatku masu....
 Umućeno testo prespite u već pripremljenu tepsiju i 
pecite u zagrejanoj rerni 20 minuta,na srednjoj visini.
 Kad se kolač ispeče izvadite ga iz rerne i isecite na kocke 
željene veličine.Ostavite kolač da se hladi....
 Prepolovite margarin
i jednu polovinu isecite na manje komade u šerpicu
u kojoj ćete kuvati fil.Uključite ringlu....

 brzo dodajte izlomljenu čokoladu
dospite šolju mleka,e evo je i velika šolja kao mera
 
 sastojci glazure se zagrevaju....
 a vi im mutilicom pomognite da se lepo sjedine...
čokolada i margarin se tope dok se mleko zagreva
i osetićete predivan miris čokoladnog pudinga...

 kad fil krene da krčka...
 pustite da vri samo kratko i uklonite ga sa ringle...
Sada treba samo da se ohladi....
 Dok se fil hladi,taman imate dovoljno vremena
 da rasklonite kuhinju...kao da u njoj ništa niste radili...
 Na sto stavite tepsiju sa kolačima,rashlađen fil,kokosovo
brašno koje ste sipali u činiju i tanjir 
za slaganje gotovih kolača...

 onda lepo sednete i na miru završite svoje kolače....
U fil umočite prvo bočne ivice kolača

 pa onda gornju i donju stranu...Važno je da kolač
ne natapate čokoladom, jer nećete imati dovoljno fila,
već ga samo ovlaš oblažete filom...
 koristeći jednu ruku za čokoladu...
a drugom rukom ćete ga uvaljati u kokosovo brašno
 i ređati na tanjir...
 sve dok ne potrošite sav fil ....
Čupavci!




11 коментара:

  1. Odlično !! Svaka čast na fotografijama postupka pripreme!! BRAVO!! :-)))

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Ankica zelim tebi i tvojoj porodici sve najlepse u Novoj godini i jos puno lepog druzenja!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Majo,takođe, sve najlepše u 2011-toj, a ja sam baš uživala u druženju s blogerima,nadam se da ćemo još dugo razmenjivati recepte...dobrom zalogaju nikad kraja!

    ОдговориИзбриши
  4. * _Π_____*。*˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •˛
    •˚ */______/ \。˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •˛
    • ˚ | 田田 |門| ˚ ˛ ˚ ˛
    ♬ ♪ ♫ ♭Feliz AÑO NUEVO 2011 ... !!!! ♬ ♪ SALUDOS DESDE VIGO SPAIN .MARIMI

    ОдговориИзбриши
  5. Samo zelim da kazem da si extra !!! Hvala na predivnom receptu i slikama. Odkada mi je mama umrla nisam znala kako da napravim Cupavce ali eto uspjela sam da vas nadjem i sada nema izlaska iz kuhinje .. Dusa si Pozz Sa Floride

    ОдговориИзбриши
  6. Samo zelim da kazem da si extra !!! Hvala na predivnom receptu i slikama. Odkada mi je mama umrla prije 2 godine nisam znala kako da napravim Cupavce ali eto uspjela sam da vas nadjem i sada nema izlaska iz kuhinje .. Dusa si Pozz Sa Floride

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Ema, drago mi je da si me pronašla, naročito ako moj kuvar može da pomogne.Žao mi je zbog tvog gubitka i nadam se da si dobro i da će tako biti i u buduće. Srdačan pozdrav, Ankica.

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala Vam na studioznom objasnjenju. Napokon neko ko shvata da ima i nas koji nemamo bas srece sa pravljenjem kolaca,...,sa ovakvim receptom sve uspeva. Hvalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    ОдговориИзбриши
  9. Ja sam napravila ovaj kolac sa ovim receptom i savrseno je ispalo! Ja imam 13 godina i najvise volim cupavce,sama sam ovo napravila i svi su se odusevili!

    ОдговориИзбриши
  10. svaka cast od masu recepata ja sam izabravala da bas po ovome napravim cupavce jer sve ste objasnili u detalje HVALA VAM....

    ОдговориИзбриши
  11. Zahvaljujem se svima koji su mi pisali, drago mi je da sam uspela da vam lepo prikažem izradu ovog kolača i veoma se radujem što sam vam pomogla da uživate u ovoj jednostavnoj i lepoj domaćoj poslastici. Nadam se da ćete u mom kuvaru pronaći još mnogo zanimljivih recepata.Pozdrav svima koji ste pisali i svima vama koji ne pišete, a posećujete moje stranice. Ovaj kuvar postoji i pronalazi svoj put da dođe do svih onih kojima je potreban. Tako sam i želela.

    ОдговориИзбриши

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...